ورود اعضا |           


 

تعدادبازدید » 800

تاریخ » ۱۳۹۲/۲/۳

?
انتقاد امام جمعه، شهردار و عضو شورای زیراب از کند بودن طرح ۴ بانده شدن محور سوادکوه


امام جمعه زیراب مازندران با تاکید بر لزوم اجرایی شدن چهار بانده شدن محور سوادکوه برای کاهش تصادفات، گفت: عملیات اجرایی طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه به کندی پیش می‌رود.

حجت‌الاسلام محمدزمان رضایی در گفت‌وگو با سوادکوه نیوز با اشاره به موقعیت خاص جغرافیایی و اقلیمی شهرستان سوادکوه و عبور جاده سراسری و راه‌آهن از آن، اظهار کرد: وجود معادن کانی، گستردگی زمین و جمعیت پراکنده از ویژگی‌های این شهرستان است.

امام جمعه زیراب به اهمیت استراتژیکی بودن شهرستان سوادکوه اشاره کرد و افزود: شهرستان سوادکوه با همه توانمندی‌های خود از محروم‌ترین شهرستان‌های کشور است.

وی با یادآوری استفاده مسافران از محور سوادکوه در ایام تعطیلات و ایجاد ترافیک سنگین در این محور، یادآور شد: محور شهرستان سوادکوه، صعب‌العبور و کوهستانی و دارای گردنه‌های خطرناک است که موجب تصادفات دلخراش می‌شود.

رضایی به زخمی و کشته شدن هزاران نفر در تصادفات محور سوادکوه اشاره و خاطر نشان کرد: چهار بانده شدن محور سوادکوه با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی و نمایندگان مجلس به دست آمده است و فعالیت‌های ساخت آن در مسیر اجرایی قرار گرفته است.

امام جمعه زیراب با انتقاد از رها شدن فعالیت در چهار بانده شدن محور سوادکوه، یادآور شد: طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه به دلیل مشکلات مختلف از جمله کمبود اعتبار به صورت نیمه کاره رها شده و یا عملیات اجرایی آن به کندی پیش می‌رود.

وی چهار بانده شدن محور سوادکوه را از آرزوهای دیرینه مردم سوادکوه ذکر کرد و گفت: بهره‌برداری از طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه به مساعدت ویژه رئیس جمهور نیازمند است.

عضو شورای عالی استانهای کشور:

آمار تصادفات جاده ای محور سوادکوه، شفاف بیان شود

عضو شورای عالی استانهای کشور با تاکید بر بیان صحیح و شفاف آمارها، گفت:

آمار تصادفات جاده ای محور سوادکوه، شفاف بیان شود.

نرگس کمالی در گفتگو با سوادکوه نیوز با تاکید بر این مطلب که وجود آمار صحیح مقدمه حل مشکلات و استفاده از قابلیت هاست، گفت:اگر امار تصادفات محور سوادکوه به صورت کامل و شفاف بیان شود می توانیم به پیگیری مناسب تر و تاثیرگذارتر اقدام کنیم.

عضو شورای عالی استانهای کشور با انتقاد از کند بودن اجرای طرح ۴ بانده شدن محور سوادکوه، افزود: اقدامات اجرایی شدن طرح ۴ بانده شدن محور سوادکوه به صورت اولویت بندی شده نیست و مناطق حادثه خیز در منطقه بالازیراب و سرخکلا و مناطق دیگر همچنان در اثر تصادفات قربانی می دهند.

عضو شورای شهرستان سوادکوه با اشاره به رایزنی و برگزاری جلسات مختلف با دست اندرکاران ۴ بانده شدن محور سوادکوه، گفت: خرید زمین به عنوان مهمترین مانع اجرایی شدن طرح ۴ بانده شدن محور سوادکوه در شهر زیراب مطرح شده است.

کمالی با تاکید بر این که امنیت عبور و مرور شهروندان باید در اولویت فعالیتهای دست اندرکاران ۴ بانده شدن محور سوادکوه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: از مسئولان انتظار داریم تا برای اجرایی شدن طرح ۴ بانده شدن محور سوادکوه و اولویت بندی در حذف نقاط حادثه خیر و خرید زمینهای حریم جاده، تلاش کنند.

عضو شورای شهر زیراب با بیان این که طرح ۴ بانده شدن محور سوادکوه از طرح های ماندکار ملی است، سرعت اجرایی شدن آن را کند توصیف کرد.

شهردار زیراب در مازندران:

روند اجرایی ۴ بانده شدن محور سوادکوه تسریع شود

شهردار زیراب در مازندران با اشاره به وقوع بیش از ۵۰ تصادف در پنج سال اخیر، گفت: روند اجرایی چهار بانده شدن محور سوادکوه تسریع شود.

محمد صادقیان با اشاره به آغاز طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه از ابتدای پل سفید تا تونل شیرگاه از ۲ سال پیش تاکنون، گفت: از سال ۸۶ تاکنون در دو منطقه حادثه خیز “سرخکلا” و “بالازیراب” شاهد وقوع بیش از ۵۰ تصادف با بیش از ۲۰ کشته بوده‌ایم.شهردار زیراب با تاکید بر اینکه حوادث جاده‌ای از مهم‌ترین مشکلات مدیریت در شهر زیراب است، افزود: حدود دو پنجم جمعیت شهر زیراب در مناطق الحاقی بالازیراب و سرخکلا که ورودی و خروجی شهر را تشکیل می‌دهند، زندگی می‌کنند و این دو نقطه از مهم‌ترین نقاط حادثه‌خیز شهر زیراب است.

وزارت راه، ۴ بانده شدن محور سوادکوه را تسریع کند

وی خواستار انجام عملیات راهسازی در مناطقی که معارض ندارد، شد و خاطرنشان کرد: دست اندرکاران طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه پس از دو سال از آغاز طرح چهار بانده شدن محور هنوز نتوانسته‌اند تملک اراضی که شامل اعیان و عرصه حریم طرح می‌شود را تملک کنند.صادقیان به وجود ادارات و نهادهای مختلف خدماتی و مورد مراجعه مردم در حاشیه محور سوادکوه در شهر زیراب و وقوع تصادف فوتی و جرحی در آن اشاره کرد و یادآور شد: وزارت راه و مجریان طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه، تمهیداتی را برای افزایش امنیت رفت و آمد شهروندان اتخاذ کنند و روند اجرایی شدن طرح چهار بانده شدن محور سوادکوه را تسریع کنند.

محور سوادکوه جوابگوی حجم ماشین آلات نیست

صادقیان به پیگیری شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب برای حل مشکلات مربوط به محور سوادکوه اشاره کرد و افزود: مشکل مالی به عنوان مهم‌ترین مانع اجرایی شدن طرح اعلام می‌شود ولی امنیت عبور و مرور شهروندان باید در اولویت برنامه ریزی‌های مسئولان قرار گیرد.

وی از انتخاب مشاور و تهیه طرح عبور چهار بانده شدن محور سوادکوه از داخل شهر زیراب توسط شهرداری و شورای شهر زیراب اشاره کرد و افزود: دست اندرکاران پروژه به طرحی شهرداری که در آغار طرح از ما خواسته بودند هم عمل نکردند.عضو شورای اداری شهرستان سوادکوه با اشاره به اینکه محور سوادکوه در زیراب کمربندی ندارد و عبور حجم سنگین ماشین آلات در ایام تعطیل و حضور ماشین آلات سنگین در آن باید با تدبیر اداره راه و شهرسازی شهرستان و استان مورد ترمیم قرار گیرد، یادآور شد: جاده موجود در محور سوادکوه برای حجم مسافران جوابگو نیست و مسدود شدن محورهای مواصلاتی دیگر مازندران به این مشکلات می افزاید.

حذف آرامسازها موجب چند تصادف در شهر زیراب شد

وی به لزوم احداث چند روگذر در محور زیراب اشاره کرد و با اشاره به اجرای طرح آرامسازها در شهرهای مازندران و نصب چند آرامساز جاده زیراب در سال ۸۶، یادآور شد: در سال ۸۶ چند آرامساز در جاده شهر زیراب نصب کردیم که راه و شهرسازی اقدام به جمع‌آوری آن کرد که همین امر مقدمه‌ای برای چند تصادف داخل شهری را فراهم کرد.

صادقیان افزود: نصب آرامسازها موجب کاهش خطرات و تصادفات در شهر را فراهم می‌کند و اگر بر خلاف قانون است، چرا در شهرهای دیگر شاهد وجود آرامسازها هستیم.

 به نقل از سایت سوادکوه نیوز

 

نظرات رسیده
کاربر محترم، لطفاً نظرات خود را وارد نمائید.
نام :
ایمیل :  
آدرس سایت :
متن :
کد امنیتی :
 
?